onsdag 28 maj 2008

Sol Sol Sol

Snacka om att jag är korkad.... Imorse skulle Jordan och hans kompisar på dagis som oxå ska börja i skolan ner och hälsa på på Brotorp. Dom skulle vara på skolan kl.09:00 stod det på lappen dom fick förra veckan. Och vad tror ni jag gör? Jo, jag tar mina barn så fint och går ner till dagis till kl.09:00 (eller 09:05 rättare sagt) precis som vanligt och är på väg in och lämna Jordan när hans fröken kommer utspringades och säger att han skulle vara nere på skolan kl.09:00... Öhhhh....Jaha säger jag, Ja då får vi väl skynda oss ner då. Springer in o lämnar Felix på hans avdelning. Stackarn, han fattade väl ingenting. Hann ju knappt säga hej då till honom=(. Sen ut och tar Jordan i ena handen och vagnen i den andra och påbörjar en lätt joggingtur ner till skolan. Som tur är bor vi nära så det gick ju fort, men ändå! När vi kommer ner kommer hans andra dagisfröken och tar emot honom och följer honom in. Och usch vilken ångest jag sitter med nu! Tänk om det var meningen att vi skulle följa med in och lämna dom vid klassrummet o så? Jaja, nu är det som det är och han är ingen unge som är blyg eller feg att kliva in när alla sitter där, så det är ju bra. Hoppas bara att han fick ett bra förtsa intryck av skolan o så. Så typiskt mig att klanta till allt!!!!!! Ikväll är det iallafall grillfest på Felixs avdelning. Danne ska sluta lite tidigare för den börjar kl.17 . Så då får vi mysa och ta igen den stressiga morgonen då, hela familjen=). Nu ska jag smörja in mig och sedan gå ut i solen och försöka pressa lite innan lilleman bestämmer sig för att vakna. Hinner väl inte mer än gå ner för trappan så är han vaken...haha;) Later... /Sandra

Inga kommentarer: