onsdag 5 mars 2008

Nu ska här städas!

Imorse kom Bisse och syster yster hit. Bisse färgade Fias hår och grejade. Det var trevligt med lite sällskap till kaffet. Sen ringde En kompis till mig som bor långt bort och berätta en hemlis=). Tids nog får alla veta, men just nu ville hon ligga lite lågt. Kul grej iallafall...haha! Skumt med det där inlägget med Musse som jag skickade från mobilen igår. Först när jag var in och kollade så var det precis som det skulle. Sen gick jag in på "inlägg" och ändrade klockslaget då det aldrig blir rätt på mina inlägg. Och då helt plötsligt försvann texten under bilden....Hm...skumt! Det som stod var iallafall ungefär att han äntligen äter, och gapar stort dessutom! Så nu ska vi trappa ner på amningen och försöka få in lite rutiner i hans liv. Han är ju ändå 7mån liksom. Men jag behandlar honom mer som en 3månaders bebis har jag en känsla av. Inte lätt det där när dom växer upp alldeles för fort....hur ska man hinna med? Sjukt att jag har 3 barn, och det känns mer som den sista är den första. Jag hade nog mer koll när Jordan var liten än vad jag har nu! Nu ska jag fortsätta att röja på Felix rum. Bisse gav mig ett tips om hur jag ska få bort den fula bården som sitter mitt på väggen i hela rummet. Man skulle tydligen hälla diskmedel i vatten och dutta på med en svamp. Då blir nog Danne nöjd när det är dags för spackling och slipning, om han slipper bården menar jag. Sen tror jag att jag har bestämt mig för färg och tapet. Tror vi kör på att måla vitt i hela rummet och sen köpa en rulle av den limegröna tapeten med vita femkantiga stjärnor på, och sätta typ 3-4 våder kanske (får testa oss fram sen) på en av dom långa väggarna. Det är det som känns bra just nu, men det hinner säkert ändra sig många gånger tills det är dags;). NU ska jag iallafall sätta fart. Sen måste jag laga mat, träna, plugga med Danne (han skriver upp imorrn) och kolla på Grey´s.....körigt idag..... /Sandra

Inga kommentarer: