tisdag 1 april 2008

VÅR!

Snacka om att man får vår-känslor idag alltså. Och såklart är mina pojkar sjuka, så vi får sitta inne och icke-njuta av det fina vädret:-(. Men jag suger i mig så mycket som möjligt av det av solen dom små korta svängar jag är ute med Rasmus i vagnen och söver honom. Han måste ju sova gudomligt skönt när det är så härligt väder, det skulle iallafall jag göra. Dom 2 äldsta är mer än mottligt rastlösa just nu. Eller Felix går väl ann, han är ju ganska lugn i sig. Men Jordan är en katastrof! Han som är högt och lågt mest hela tiden i vanliga fall, får bara sitta inne och får nästan lite panik känns det som. Han tjatar hela tiden om att han vill gå ut, men jag kan ju inte släppa ut ett barn som har magsjuka. Även fast han inte känns det minsta sjuk så är han inte bra i magen. Usch....stackars barn, men vad gör man? Dessutom sa jag till på dagis när jag ringde och sjukanmälde dom igår att dom får vara hemma hela veckan så att bacillerna verkligen försvinner. Så på söndag antar jag att jag och barnen är GANSKA trötta på varandra;). Då går vi nog gladeligen till dagis på lätta tår alla tre måndag morgon=). Just nu slog en tanke mig att tänk om dom inte är friska då....vad gör jag då?????? Återstår att se..... Rasmus är så söt. Han tar sig framåt numera när man lägger honom på golvet. Det är ingen krypning med knäna i golvet, utan han ålar liksom och drar sig fram med händerna, så duktig så! Upptäckte imorse oxå att hans andra framtand uppe har tittat fram. Så inatt kanske vi får sova lite mer...hoppas hoppas hoppas! Han har varit så orolig några nätter nu, men jag antar att det är tänderna. Ser i överkäken att det är fler gaddar på gång, kanske lika bra att dom kommer alla på en gång;). Idag fick jag äntligen tag på ett hett efterlängtat recept på ett par kladdiga chokladmuffins som är sååååå goda. Så ni kan ju gissa vad jag har ängnat en del av eftermiddagen till.....just det, BAKAT (ovanligt). Om jag fortsätter i den här takten så rullar jag väl fram snart...haha. Nä, så illa ska det inte bli. Jag äter faktiskt inte så farligt mycket, utan stoppar det i frysen så fort det bara går så jag inte ska bli så frestad. Det ska ju finnas kvar lite till jag fyller oxå, det är ju därför jag i huvudsak bakar! Dags att dammasuga lite och sedan sätta igång med middagen.....snart har ännu en dag passerat och Darling kommer hem till oss=). Förresten, vi fick ju upp tapeten igår kväll och vi är super nöjda. Nu har jag börjat fundera på om vi ska köpa en rulle till och sätta på väggen mittemot. Behöver lite råd....please! /Sandra

1 kommentar:

Anonym sa...

Just de va var de ja sa ;-) TÄNDERNA! :-D Tänk om Nova oxå kunde få lite gaddar då skulle jag bli nöjd, haha..

/Bis.