söndag 6 april 2008

Söndag...

...och så var helgen över ungefär lika snabbt som den kom! Men mycket har vi hunnit med för det. I fredags var Danne på 40-års kalas hos sin chef, så den kvällen satt jag själv. Inget jag surade över då jag inte alls mått något vidare i ett par dagar. tror det är barnens konstiga magsjuka jag åkt på. Inget kräkande eller så, men ett VÄLDIGT illamående i flera dagar och ett väldigt konstigt beteende "the other way";). Detta resulterade i noll hunger och ett par hekto lättare, allt har en positiv och en negativ sida=). Mina barn har, precis som jag sa, mått likadant ett par dagar innan mig. Fast dom har ätit precis som vanligt! Nu ser toalett besöken normala ut för samtliga, och vi hoppas Daniel och Rasmus klarar sig från detta tråkiga. Imorgon blir det iallafall dagis igen....ÄNTLIGEN skriker både jag och barnen;). Men innan det så ska jag och Felix ner till tandläkaren en sväng (treårs kontroll?). Vi har övat i flera dagar här hemma hur man gör, så han vet precis hur man GAPAR STORT...haha. Ska bli kul o se hur det går imorrn! Jaha, och i lördags var vi som bestämt in till IKEA. Kan stolt berätta att våra barn skötte sig nästintill exemplariskt! Kan inte förstå att det nu nästan alltid är enklare att åka med 3 barn, än vad det var att åka med 2 innan Musse kommit till världen. Snällare bebis än Rasmus kunde vi iallafall inte ha fått. Han somnade i bilen på väg in till IKEA. Väl där väckte vi honom och satte honom i en sån "sulky" eller vad man kan kalla det, som man kan låna. Där satt han i typ 2 timmar och sa inte ett ljud, förutom skrattade. Hur kan han vara sååå lugn? J & F lämnade vi in i den där lekhörnan. Efter 30 min av den timman dom får vara där, ringde mobilen och gissa vad? Såklart ville Felix komma till mamma. Så det var bara att traska tillbaks och hämta ut dom. Och resten av promenaden genom IKEA samt betalning och allt skötte dom som sagt utmärkt! Dom hade grymt tålamod med oss då vi handlade hur mycket som helst, och hade hur mycket packning som helst...GULLUNGAR! Och dessutom var Danne mer engagerad i handligen än någonsin, så + till han oxå;). Idag vaknade vi på ett riktigt städhumör både jag och Danne. Vi skruvade ihop dom mesta möblerna till F´s rum igår, och när det var klart var det dags att sova. Så imorse var det ganska rörigt här hemma + att jag ju vart dålig några dagar så att jag inte orkat städa och plocka en massa. Så idag har det grejats för fullt här hemma. Dock inte rent och fräsht ännu, men jag fortsätter imorrn när kidsen är på dagis. Felix rum är iallafall klart nu....ska lägga in lite bilder när jag har tid. Har inte fotat ännu, men det kommer. Nu sitter Darling och glor på film (var ju ingen Wallander idag=(), och jag ska hoppa in i duschen....sen är det nog sovdags tror jag....är allt lite trött! O just...GRATTIS Anna till lilla tjejen=) /Sandra

Inga kommentarer: