torsdag 24 februari 2011

Torsdag 24/2 -11

Idag har vart en lång dag. Ska strax hoppa i säng.

Vi hade planerat att åka in till Örebro på bio med Jordan & Felix ikväll. Allt höll på att skita sig, men det löste sig i sista sekund.
Problemen började idag vid lunch när jag skulle ta bilen och åka hem (till Jordan som var hemma själv) och äta. När jag hade åkt halva vägen började olje lampan att blinka och pipa!! Vet att man inte får köra vidare när den tänds, och fick därför lite panik. Kunde liksom inte stanna precis där jag VAR! Så jag chansade och åkte några meter upp till en grill som ligger nästan här hemma. Parkerade bilen där och sprang hem. Med 35min rast har man ganska bråttom då man äter lunchen på jobbet. Och om man dessutom ger sig ut på äventyr som mig och sen får problem med bilen, då har man verkligen bråttom. Hade dessutom ingen mobil heller så jag kunde inte ringa Danne, min räddare i nöden.
Ringde honom  så fort jag kom hem och vi beslutade att vi inte kunde åka på nån bio!! Tråkigt men sant.
Jag hann inte äta nåt, så jag fick ta 2 mackor i farten och sen bege mig halv springades ner till jobbet igen för att inte komma allt för sent.

Slutade vid 3 och möttes då av ett sms från mamma där det stod att vi fick låna deras bil. Dom skulle även komma hit och sitta barnvakt åt Musse som inte ville med till Örebro.
Så det hela löste sig så att dom kom hit vid 17:20 (bion började 18:15). Då skulle jag packa in barnen i bilen, åka förbi våran bil och hämta Felix barnstol, åka förbi Dannes jobb & plocka upp han. Sedan åka mot parkeringshuset, leta parkering, hämta parkeringsbiljett, in på bion, gå på toa med kissnödiga barn, köa för att köpa biljetter & gottis och sen äntligen gå in och slå oss ner i biosalongen för att titta på Hotell Gyllene Knorren. Tror vi slog ner våra rumpor ungefär 17-18 min efter 18. Rätt bra gjort ändå tyckte jag:)
Dessutom hade vi inte tillräckligt med mynt till biljettutomaten så tiden räckte inte hela vägen. Jag räknade helt med böter när vi kom tillbaks till bilen, men nepp...det slapp vi!! Tackar vi för;)

Blev en rätt stressig, MEN trevlig eftermiddag/kväll med våra största prinsar<3
Filmen var grym...älskar Roger:) Hoppas det kommer fler filmer...

Nu ska jag iaf hoppa isäng.Imorgon väntar tidig morgonpromenad innan D åker till jobbet. Själv är jag ledig! Hade planer om Örebro, men nu har jag ju ingen bil så....

Ja ja...natti natti

/Sandra

1 kommentar:

Anso sa...

Stressigt värre, men kul att ni hann se filmen i alla fall!
Hur gamla är dina barn nu? Hade du tre då vi hade kontakt på fl, kommer ihåg Felix och Jordan, men inte den tredje...