onsdag 31 augusti 2011

Tänkte dela med mig av en sjukt god maträtt! Vi har lagat den 2 ggr var av en av gångerna var idag då min mor & far var här och åt. Det var rent på faten när vi var klara...;) Alla gillar verkligen detta, till och med våra barn!

600g fläskfilé
4dl crème fraîche
1 köttbuljongtärning
3 vitlöksklyftor
2dl riven lagrad ost
Salt & peppar

Börja med att putsa filén. Skär den sedan i ca.2 cm tjocka skivor. Bryn skivorna i lite smör i stekpanna, salta o peppra. Lägg sedan över dom i en ungssäker form och pressa över en vitlöksklyfta.
Blanda därefter ihop crème fraîche med den rivna osten ( jag hade Västerbotten ost) Smula ner köttbuljongen ( jag hade flytande kalvfond, funkar fint) och pressa i 1-2 vitlöksklyftor. Bred smeten över köttet och ställ i ugn, 200 grader i 30 min!
Servera med en god sallad & klyftpotatis eller nåt annat gott.
Detta måste testas!!
Smaklig måltid:)

1 kommentar:

Jenny sa...

Låter smarrigt, enkelt och snabblagat!Ska jag definitivt testa!! Mer recepttips tack ;)