tisdag 3 juni 2008

Händelser och annat

Här i huset är det tyst. Alla mina pojkar sover....bara jag som sitter här och knappat på tangetner som vanligt in på småtimmarna. Men vad gör man inte för lite lugn och ro vid datorn för en gång skull? Nere i vardagsrummet står en spritt språngade ny cykel till våran älskade Jordan som fyller 6år om si sådär 1 timma och 25min. Tänk att det var 6år sedan jag krystade ut den lille skiten:-o! Hur fort går det???? Iallafall så är jag som ett barn på julafton när det gäller den där cykeln, så jag undrar ju just hur han kommer reagera när han kliver ner för trappan imorgonbitti och ser den stå där. Han kommer bli hur glad som helst, det vet jag. Tror att vi ska gå upp tidigt imorgon så vi hinner allt. Har en känsla av att det kommer gå lite trögt för herr Jordan med den nya cykeln o allt som måste inspekteras=). Sen ska han bärgis ta den till dagis oxå...haha. Och glass ska vi ha med oxå som han ska bjuda på. Och på eftermiddagen är det grillfest på hans avdelning, så det avslutar vi dagen med, hela familjen. Sen på torsdag när Danne kommer hem från dagis kommer släkten och grattar honom och på lördag blir det barnkalas. Så ser väl den här födelsedagen ut. Och när vi lagom varvat ner efter den, då är det dags för Danne att fylla. Det är prick 14 dagar mellan dom. Hade man vart smart hade man slagit ihop alltsammans, men jag vill inte göra så för Jordan skull. Tycker att han ska få ha ett eget kalas och en egen dag så länge han är barn. Från det ena till det andra...... Natten till idag bröt jag "banden" med min "lilla" bebis, som inte längre är någon bebis. Det var nämnligen första natten utan nån amning eller "snuttning". Kan inte annat än säga att det känns lite sorgligt. Men nån gång ska det ju ske, och bättre nu än när han är 2 bast eller nåt;). Undrar om det kommer funka bra inatt oxå, eller om jag är för slö och inte orkar gå upp o göra lelle? Det värsta är att jag måste för han kommer ladrig nöja sig med mig då det inte finns speciellet mycket mjöl kvar. Men det visar sig hur det går. Nu ska jag borsta tänderna och hoppa i säng jag oxå.....Natti natti /Sandra

Inga kommentarer: