onsdag 22 februari 2012

Kladdiga chokladmuffins

Idag är jag hemma med barnen efter en liten kräkincident igår kväll för våran minsta prins. Idag har han inte visat något tecken på sjukdom överhuvudtaget så jag antar att det var nåt med kosten igår då det oxå var fettisdagen. Ibland kan det bli för mycket...

Vi har iaf ägnat oss åt bakning denna eftermiddag då jag lovade Felix det efter att dom inte ens hade en glutenfri chokladboll på konditoriet igår när D handlade med semlor hem. Han blev utan och lovades därför att få baka chokladbollar och äta så många han orkar!
Jag och Musse bakade samtidigt choklad muffins, och hjälp vad goda dom blev!! Jag bytte bara ut vanligt vetemjöl mot glutenfritt för att F oxå ska kunna äta. Kanske därför dom blev så superkladdiga? Inte mig emot:) ju kladdigare, desto godare. Man kan behöva använda sig av sked...
Här kommer receptet:

3ägg
3dl socker
1 1/2dl mjöl
4msk kakao
2tsk vaniljsocker
1krm salt
100g smält smör
20 rutor mörk blockchoklad

Smält smör och låt svalna.
Vispa ägg & socker poröst. Tillsätt fettet och mjölet blandat med kakao, salt & vaniljsockret.
Häll upp i formar och grädda i mitten av ugnen i 200 grader i 10-15min.
När de är färdiga, lägg en ruta choklad på varje och låt smälta!

Inga kommentarer: