onsdag 15 juni 2011

Inte en av de bästa dagar....

...men ibland är det så oxå!!! Det har vart tjaffs & bråk mellan barnen & mig hela dagen och det tär fruktansvärt. Och nu när dom har somnat sitter man här med sån extrem ångest & den vägrar släppa även fast vi pratade igenom saker och blev sams innan dom somnade:(
Det är så himla svårt att räcka till ibland när det är många viljor som sliter åt olika håll! Stor klump i magen just nu....

Nu vill jag bara att det ska bli morgon så jag får gå till mitt jobb och rensa tankarna lite samt samtala med lite jobbar kompisar:) Sen hämta mina barn på eftermiddagen och omfamnas av kramar & pussar!! Har dock lite svårt att tro det då iaf dom två minsta vägrar följa med hem nästan varje dag;) Men det tar vi då....haha

Att uppfostra barn och veta om man gör rätt eller fel är utan tvekan livets svåraste uppgift!!

Är även lite småstressad idag då jag har tagit tag i ytterligare en sak att fixa med. Har under en tid haft iaf 3 ganska stora projekt som jag bollat med samtidigt. Det har gått strålande då jag fått göra det på mitt sätt och i min takt. Men idag kom vi på att vi såklart måste bjuda på nåt på lördag då mitt hjärta fyller 30. Vi hade egentligen tänk o skita i det då han inte gillar att bli uppvaktad. Men som sagt så känns det inte rätt att bara strunta i det. Så idag, på eftermiddagen började det planeras för lördag eftermiddag...haha
Vi blir såklart inte chockade om folk inte kan komma;)

Nu är det inte heller långt kvar tills han får sin present av mig. Den kommer lite efter hans födelsedag:) Kan inte avslöja vad det är ännu, för ibland kikar han in här!! Men vad gäller det så är det så gott som färdig planerat så det kan jag släppa iaf.

Och den här flytten, den börjar jag bli orolig på riktigt över. Kanske helt i onödan, det visar sig. Vi har ju hela tiden sagt att vi vill flytta så tidigt som möjligt, och kom ju fram till att vi ska vara ute härifrån den 15 Juli. Med tanke på att mamma & pappas blivande lägenhet står tom så trodde vi att det skulle gå smidigt det här. Men då dom ska få en del fixat med tapeter & annat börjar det nu bli lite stressigt känner både vi, men framförallt mor & far! Dom har ju fan ett helt hus att flytta och målaren har knappt börjat där nere i lägenheten!
Jag har iaf beställt städfirman hit till den 14 Juli, sen får vi se hur det går, om huset är tomt och vi fått iväg våra grejer dit då;)
Vi får hoppas det löser sig helt enkelt:)

Nu ska jag fortsätta packa lite...

/Sandra

1 kommentar:

.j. sa...

Vet att det inte är så lätt, men om man tänker efter, så kan faktiskt väldigt många bråk undvikas.
Lite som att tänka att man arbetar med dementa personer och utvecklingsstörda. Man måste ha en proffsig strategi hela tiden. Nu kan man ju tycka att det inte ska vara som ett jobb att vara förälder, om man har ett annat jobb, men så ser det ju ut nuförtiden.