onsdag 12 oktober 2011

Igår gjorde jag nåt så fruktansvärt oansvarigt! Jag mår dåligt bara jag tänker på det, och det gör jag ju mest hela tiden.

Jag fick ett recept tips på jobbet av en tjej igår. En enkel rätt med tonfisk som man skulle ha pasta till. Saken var den att när jag står här o rör i grytan och samtidigt ska rota fram pasta, så hittar jag ingen glutenfri pasta till Felix. Tar iaf fram den "vanliga" pastan och slänger ner i det kokande vattnet. Till mig själv tänkte jag servera matvete då jag försöker vara lite nyttig.
Frågar Felix om han vill ha potatis (från gårdagen) eller om han oxå vill prova matvete!!!!!!?
Han säger att han vill ha matvete. Kul tänker jag, när dom vill testa nytt!
Bordet är dukat och vi sätter oss o äter. Felix lägger på en lite mängd av vetet för att testa. "Mmmmm" blir hans reaktion på smak tuggan. Han lägger på mer, äter upp och lassar på en portion till!
- Var det såå gott med matvete Felix, säger jag och får i samma sekund PANIK!!!!
Vad har jag gjort???? Jag har gett mitt egna lilla glutenintoleranta barn just det, GLUTEN!

Jag kan inte med ord beskriva hur ledsen och besviken jag blev på mig själv! Hur lyckas man göra en sån grej? Jag har sagt matvete säkert 4ggr under tiden jag lagar mat, VETE!! Vad är felet?

Felix blev förstås jätte jätte ledsen:(((

Han borstade tänderna och gick o la sig utan att ha ont i magen. Hoppas tänkte jag....
Men såkklart skulle det komma upp igen. Så hela sängen, han själv, täcke, kudde, allt var nerspytt då han lyckades spy halvt sovandes!?
Han blir väldigt matt och trött när det händer att får i sig fel. Därför är vi hemma och vilar idag. Kändes inte rätt att dra upp honom 05:15 imorse efter den kvällen han hade igår....

Och jag kan lova en sak!! Detta kommer ALDRIG, ALDRIG mer att upprepas.

Inga kommentarer: